Remaja 15 Tahun Cuba Mengorat Siti Nordiana

KUALA LUMPUR: Program realiti Gegar Vaganza telah mengubah kehidupannya. Jika dulu dia dipandang sepi namun selepas meraih gelaran Juara Gegar Vangza musim kedua, nama Siti Nordiana, 31, kembali meniti di bibir peminat muzik tanah air.

Bersyukur dengan rezeki undangan nyanyian yang tidak putus-putus malah kata penyanyi yang mesra disapa sebagai Nana ini dia gembira dengan sambutan peminat yang disifatkan sebagai luar biasa.

Sementelah apabila populariti kembali diraih, selain setiap gerak gerinya diperhati, penampilannya juga mendapat teguran dan komen peminat.

"Alhamdulillah, jadual seni saya sekarang sangat padat. Saya seronok dengan kehidupan saya sekarang tapi kadang-kadang tu terlupa yang orang sudah kenal saya balik.

"Saya juga terima banyak komen di laman sosial. Mereka sangat prihatin dan macam-macam lah mereka tegur. Misalnya kalau saya muat naik gambar, ada yang komen lipstik saya warna merah. Kalau gambar tu tak nampak tangan saya, mereka akan tanya "mana tangan kak Nana?".

"Selain itu, kebanyakan mereka tak suka kalau berpenampilan moden sangat contohnya mereka tak suka saya pakai jumpsut. Saya terima komen-komen tersebut dengan positif. Lagipun saya memang seorang yang simple dan tidak suka berlebih-lebih.

"Saya ini wanita biasa. Memang saya bertudung, tapi saya belum sempurna. Saya masih lagi mencari arah dan cara bagaimana untuk menutup aurat dengan sempurna. Saya harap peminat tidak telalu meletakkan harapan terlalu tinggi, sebagai manusia kadang-kadang kita pun buat kesilapan dan saya belajar dari kesilapan," katanya ketika ditemui pada sidang media Konsert Mega Gegar Vaganza bertempat di Istana Budaya, baru-baru ini.

Dalam pada itu, Nana berkata ada juga komen yang mencuit hati termasuklah ada peminat yang cuba memikatnya dan menyatakan hasrat mahu memperisterikannya.

"Yang cuba nak mengorat ada jugak...," tuturnya sambil tertawa

"Biasa lah tu peminat... ada juga budak umur 15 tahun komen pada gambar yang saya muat naik, "nilah bakal isteri aku". Saya pun balas, "Iya adik", tuturnya.

Kata Nana, kini semakin matang dan tahu bagaimana melayan kerenah peminat berbanding sewaktu di awal pembabitannya sebagai anak seni.

"Dulu, kalau saya rasa penat dan jika ada peminat yang mahu ambil gambar bersama, saya akan menolak. Tapi sekarang walau penat mana sekalipun, saya cuba melayan mereka dan tak mahu mengecewakan mereka," katanya.

Perkembangan lain, Nana dalam perancangan memasarkan koleksi tudung jenamanya sendiri diberi nama NanaRayyan, tidak lama lagi.

0 Response to "Remaja 15 Tahun Cuba Mengorat Siti Nordiana "

Post a Comment