Lawak Nabil Terlebih

GEGAR VAGANZA: Siapa ada tengok konsert pertama Gegar Vaganza Ahad lalu? Pasti ramai yang kembali ke memori silam kan dengan lagu-lagu yang mengusik jiwa. Memang tidak dinafikan otai-otai masih lagi berbisa!

Bagaimanapun, disebalik keriangan, kemeriahan, dan kegirangan konsert yang bersiaran secara langsung pada malam itu, rupa-rupanya ada isu berbangkit mengenai hos pada malam itu. Cuba teka siapa?

Nampaknya kali ini Nabil Ahmad tersilap langkah apabila cuba untuk berjenaka tidak kena pada tempatnya. Berikutan daripada tindakannya yang dianggap tidak sensitif dengan perasaan anggota kumpulan Caliph Buskers yang sedia maklum tergolong dalam kategori Orang Kelainan Upaya (OKU).

Pada persembahan Zul Handy Black, Nabil bertanyakan tentang lukisan yang berada di atas pentas dan menyamakan lukisan tersebut dengan sekumpulan ahli muzik Caliph Buskers.

Agak keterlaluan juga lawak yang berlaku pada malam itu, namun mungkin ia tidak disengajakan ataupun tersalah kata. Memang benar kata orang, terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya. Para peminat jelas sekali tidak dapat menerima lawak Nabil Ahmad itu.


0 Response to "Lawak Nabil Terlebih"

Post a Comment